LEPS

Researches

Appropriation d’un glucomètre connecté à mesure flash par les personnes vivant avec un diabète en contexte d’éducation thérapeutique

Appropriation of a connected flash glucose meter by people living with diabetes in a therapeutic education context

Project overview Realistic evaluation carried out with 24 users and 24 caregivers in 4 centers in the Paris region accompanying people living with diabetes in the use of the connected flash glucose meter. The study proposes a middle range theory explaining the appropriation phenomenon, highlighting the interventions that were carried out, the contexts of influence and the mechanisms involved in this process.

Collaboration Research Chair on New Nursing Practices, Université de Montréal (CRSI-UdeM)
Armed Forces Health Service

Research team

Rémi GAGNAYRE

Rémi GAGNAYRE

Directeur du LEPS UR 3412

Activités récentes :

Publications récentes : Pennecot C, Luu M, Marchand C, Gagnayre R, Dechannes N, Rudoni S, Hilaire AM, Demongeot A, Capelle D, Bardou M. First use of Simulation in Therapeutic Patient Education (S-TPE) in adults with diabetes: a pilot study. BMJ Open. 2022 Feb 28;12(2):e049454. doi: 10.1136/bmjopen-2021-049454. PMID: 35228274; PMCID: PMC8886441. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35228274/

Email : remi.gagnayre@univ-paris13.fr

ORCIDResumePublication

José COTE

José COTE

Professeur Titulaire

Université : Université de MontréalLaboratoire : Chaire de recherche sur les nouvelles pratiques de soin infirmiers.

Activités récentes :

Publications récentes :

Email :

ORCIDRESEARCHGATE

Lyse BORDIER

Lyse BORDIER

Professeure agrégée

Université : Ecole du Val-de-Grâce, ParisLaboratoire : Hôpital d’instruction des Armées Bégin, Saint-Mandé

Activités récentes :

Publications récentes :

Email :

ORCID

Pougheon D.

Pougheon D.

Activités récentes :

Publications récentes :

Email :

Bihan H.

Bihan H.

Activités récentes :

Publications récentes :

Email :

Research themes

Individual and collective skills to support empowerment
Health Promoting Environments
Reorientation of health services and professional training

Technical data

Code
APPRO-FSL
Funding
Yes
Period of realization
In preparation