LEPS

The LEPS team

Honorary members

Pierre LOMBRAIL

Pierre LOMBRAIL

PU-PH

Activités récentes :

Publications récentes :

Email :

ORCIDResume

Jean François d’IVERNOIS

Jean François d’IVERNOIS

Professeur émérite LEPS

Activités récentes :

Publications récentes : Albano MG ; d’Ivernois JF ; Langlume L ; Ahouah M ; de la Tribonnière X
L’effet de Halo : quand les patients éduqués éduquent à leur tour leurs aidant

Educ Ther Patient/Ther Patient Educ 2021, 13, 10204

Email :

ORCIDResumePublication

Gérard LÉVY

Gérard LÉVY

Professeur émérite

Member of the thesis follow-up committee
Contributor to the documentary research

Activités récentes : Thesis follow-up committee
International activities; member of the "task force" in charge of the drafting of documents related to the competences of oral science professionals.

Publications récentes : Albano, MG, d’Ivernois, JF, de Andrade, V, Levy, G. Patient education in dental medicine: A review of the literature. Eur J Dent Educ. 2019 ; 23: 110– 118

The Graduating European Dentist: Contemporaneous Methods of Teaching, Learning and Assessment in Dental Undergraduate Education. J. C. Field, A. D. Walmsley, C. Paganelli, J. McLoughlin, S. Szep, A. Kavadella, M. C. Manzanares Cespedes, J. R. Davies, E. DeLap, G. Levy, J. Gallagher, V. Roger-Leroi, J. G. Cowpe. Eur J Dent Educ. 2017; 21(Suppl. 1): 28- 35

Les médecins dentistes diplômés en Europe : Le méthodes d’enseignement, d’apprentissage et d’évaluation contemporaines en formation diplômante J. C. Field, A. D. Walmsley, C. Paganelli, J. McLoughlin, S. Szep, A. Kavadella, M. C. Manzanares Cespedes, J. R. Davies, E. DeLap, G. Levy, J. Gallagher, V. Roger-Leroi, J. G. Cowpe.
https://adee.org/taskforce/le-diplômé-européen-en-médecine-bucco-dentaire
Version française : G. Lévy9 | V. Roger-Leroi11 |P. Eisenberger-Debreuille

Email : gerard.levy@u-paris.fr

ORCIDResumePublication 1Publication 2Publication 3

Gérard REACH

Gérard REACH

Professeur émérite, Membre de l’Académie Nationale de Médecine

Activités récentes :

Publications récentes : Reach G, Chenuc G, Maigret P, Elias-Billon I, Martinez L, Flipo RM. Implication Of Character Traits In Adherence To Treatment In People With Gout: A Reason For Considering Nonadherence As A Syndrome. Patient Prefer Adherence. 2019 Nov 7;13:1913-1926. doi: 10.2147/PPA.S227329. PMID: 31806940; PMCID: PMC6844210.

Email : gerardreach@icloud.com

ORCIDResumePublication

Dieudonné LECLERCQ

Dieudonné LECLERCQ

Professeur émérite Université de Liège (ULiège)

Creator, at ULiège, of STE (Service de Technologie de l'Education), of SMART (Service Méthodologique d'Aide à la Création de Tests), of Guidance Etudes (Methodological help to students), of CAFEIM (Centre d'Auto-Formation et Enseignement Individualisé Multi-Médias)
Teacher since 1980 at the University of Liège (Faculties of Psychology and Education and Faculty of Medicine) and since 1984 at the University Sorbonne Paris Nord (at LEPS).

Activités récentes : Teaching and research in the areas of psychology of learning, assessment of learner learning, training methods, metacognition, and the Design and Evaluation of Multi-Media Messages.
PUBLICATIONS

Publications récentes : Toutes mes publications sont téléchargeables gratuitement depuis
https://orbi.uliege.be/simple-search?query=Dieudonné+Leclercq

Récemment :
Guemazi-Kheffi F., Gagnayre R & Leclercq D. (2022). L’apport d’un débat métacognitif basé sur les degrés de certitude dans les connaissances d’adolescents atteints d’un diabète. Diabète et Obésité. vol. 17, n° 150, pp. 27-39.
http://hdl.handle.net/2268/268128

Pétré B., Margat, A., Servotte, J-C., Guillaume, M., Gagnayre, R., Ghuysen, A. & Leclercq, D. (2022) Patient education in case of Outbreak: Adopt the CEdRIC strategy Western Journal of Emergency Medecine. Volume 21, (6), 51-60 http://hdl.handle.net/2268/254760

Pétré B, Paridans M, Gillain N, Husson E, Donneau A-F, Dardenne N, Gillet N, Leclercq, D. & Guillaume . (2022) Factors influencing the adoption and participation rate of nursing homes staff in a saliva testing screening programme for COVID-19. PLoS ONE 17(6):e0270551
https://hdl.handle.net/2268/292909

Email : d.leclercq@uliege.be

ORCIDResumeORBIPublication 1Publication 2Publication 3