1.Dieng S, Cisse D, Lombrail P, Azogui-Lévy S. Mothers’ oral health literacy and children’s oral health status in Pikine, Senegal: A pilot study. PLOS ONE. 23 janv 2020;15(1):e0226876.

2.Gagnayre R. La psychologie de la santé à l’appui de l’éducation thérapeutique. Pratiques Psychologiques. juin 2020;26(2):85‑8.

3.Gross O. Les défis associés à la fonction de médiateur de santé pair : enjeux pour leur formation initiale et continue. Rhizome. 2 avr 2020;N° 75-76(1):164‑73.

4.Havreng-Théry C, Giner-Perot J, Zawieja P, Bertin-Hugault F, Belmin J, Rothan-Tondeur M. Expectations and Needs of Families in Nursing Homes: An Integrative Review. Med Care Res Rev. 26 févr 2020;107755872090718.

5.Margat A, Naudin D, Eymard C, Berger V, Zintchem R, Sillet AA, et al. La Recherche Infirmière en France. 1. 9 mars 2020;e32832f‑e32832f.

6.Nohra RG, Sacre H, Salameh P, Rothan-Tondeur M.Evaluating the feasibility, acceptability and pre testing the impact of a self-management and tele monitoring program for chronic obstructive pulmonary disease patients in Lebanon: Protocol for a feasibility study. Medicine. févr 2020;99(6):e19021.

7.Penneçot C, Gagnayre R, Ammirati C, Bertin É, Capelle D, Cheraitia E, et al. Consensus Recommendations for the Use of Simulation in Therapeutic Patient Education. Simulation in Healthcare. févr 2020;15(1):30–38.

Follow us... (en)

 

color facebook 48 color twitter 48

 

#jleps16